3 minuten leestijd

4 november 2023

Dit is de meest onweerstaanbare call to action! | DLogic

Wat is een call to action en waar verwerk je ‘m op jouw kanalen? Hoe ga je het inzetten voor jouw website? Wij vertellen het je!

Het nut van onweerstaanbare call to action buttons

Wat is een call to action en waar verwerk je ‘m op jouw kanalen? Misschien heb je hier al weleens over nagedacht óf schoot deze vraag je te binnen bij het lezen van de titel van dit artikel. Tegenwoordig zijn call to actions (afgekort ‘CTA’) namelijk niet meer weg te denken uit de online wereld en kun je flink je voordeel doen met onweerstaanbare buttons op jouw website. Daarom geven we je in deze blog een aantal mooie call to action voorbeelden en leggen we je uit wat dit begrip precies inhoudt. 

Wat is een call to action?

Voordat je aan de slag gaat met unieke call to actions op jouw website wil je natuurlijk wel precies weten wat dit nu eigenlijk is.
Een call to action is letterlijk een ‘oproep tot actie’. Met deze oproep stuur je bezoekers van jouw website een bepaalde richting in of vraag je hen letterlijk een actie uit te voeren, bijvoorbeeld met een opvallende knop. Deze toevoeging aan jouw website is super waardevol, op deze manier vergroot je namelijk de interactie met bezoekers. 

Leuk, maar waar zet ik het voor in?

Zo, nu heb je het antwoord op de vraag ‘wat is een call to action?’. Maar hoe ga je het inzetten voor jouw website en de bijbehorende doelen die je wilt bereiken? Hieronder hebben we een aantal uitgangspunten van een CTA voor je opgesomd:

  •  Een link in de tekst: dit is de meest simpele vorm van een call to action. Een tekstlink valt niet altijd op maar is zeker niet onbelangrijk. Linkjes in teksten zijn namelijk gemakkelijk toe te passen en komen erg natuurlijk over. Heb jij de linkjes in deze tekst al gespot?
  • Call to action button: als je denkt aan een CTA denk je al gauw aan een button. Dit komt namelijk vaak voor en is opvallend. Wél kun je verschil maken tussen opvallende buttons en minder opvallende buttons. Zo kun je de websitebezoekers nog beter sturen naar de acties die voor jou het allerbelangrijkst zijn.
  • Banners: wil je dat websitebezoekers niet om jouw boodschap heen kunnen? Dan is een banner in jouw huisstijl top. Hiermee kun je een belangrijke actie nóg meer body geven. 

Call to action voorbeelden

Wil jij onweerstaanbare links, buttons of banners op jouw website plaatsen maar weet je niet waar je moet beginnen? Kijk dan eens naar deze call to action voorbeelden!

Verwerk jouw USP’s

Heb jij een sterke belofte die je waar kunt maken richting jouw doelgroep? Verwerk ‘m dan in een call to action. Denk bijvoorbeeld aan een button als  ‘Bestel nu en ontvang morgen’.

Call to action boven de vouw

Zo’n oproep tot actie is leuk, maar alleen als jouw doelgroep hem ook echt ziet. Daarom is het altijd goed om jouw belangrijkste boodschappen boven de vouw van de website te verwerken. Zo hoeven mensen niet te scrollen. Heb je onze CTA voor het aanvragen van een offerte al gespot bovenaan de website?

Een exclusieve CTA

Voer je een tijdelijke actie met jouw bedrijf of heb je een andere boodschap die niet voor altijd geldt? Verleid jouw doelgroep om snel een keuze te maken door deze boodschap in een button, link of banner te verwerken. Denk bijvoorbeeld aan een Call to action als ‘bekijk onze Black Friday deals’.

Ga aan de slag!

Nu je weet wat een call to action is en je verschillende voorbeelden hebt gezien is het tijd om aan de slag te gaan. Onweerstaanbare buttons, links en banners vergroten de kans op conversies en helpen jouw bezoekers gemakkelijker door de website te navigeren. Kom je er niet helemaal uit of wil je jouw CTA’s een niveau hoger trekken? Neem dan contact met ons op of vraag een vrijblijvende offerte, wij helpen je graag verder!

 

Ook leuk om te lezen

SEO voor beginners: Hoe online marketing jouw bedrijf kan laten groeien
De noodzaak van server side tagging voor jouw website | DLogic
Boost het conversiepercentage van jouw website! | DLogic
Rankmath versus Yoast? Wij zochten het uit! | DLogic
Waar moet je op letten bij een meertalige WordPress website? | DLogic

Gerelateerde blogs

SEO voor beginners: Hoe online marketing jouw bedrijf kan laten groeien

De noodzaak van server side tagging voor jouw website | DLogic

Boost het conversiepercentage van jouw website! | DLogic

Biertje?

Neem contact op via onderstaand formulier