3 minuten leestijd

3 oktober 2023

Waarom reviews belangrijk zijn voor jouw website | DLogic

Waarom reviews zo belangrijk zijn voor jouw website

‘Waarom zijn reviews op mijn website zo belangrijk?’ Dit is een vraag die wij steeds vaker horen en die wij erg graag bespreekbaar maken. Reviews zijn tegenwoordig namelijk een onmisbaar element in je marketingstrategie. Wist jij dat 77% van de consumenten wordt beïnvloed door online reviews, en dat 88% van de consumenten een online review net zo vertrouwt als een persoonlijke aanbeveling van iemand die ze kennen? Hoog tijd om aan de slag te gaan dus!

In deze blog leggen we je uit waarom reviews zo belangrijk zijn voor jouw website en hoe je hiermee aan de slag kunt gaan. 

Vertrouwen en autoriteit met website reviews

Één van de belangrijkste redenen om gebruik te maken van website reviews is vertrouwen. Misschien herken je het zelf wel; voordat je een reis gaat boeken, een product gaat kopen of je ergens voor opgeeft wil je eerst zien wat de ervaringen van anderen zijn. Wat zeggen mensen over het bedrijf? Hoe goed scoort het bedrijf en is het te vertrouwen? Deze vragen kun je in één keer beantwoorden wanneer je reviews op je website hebt staan. 

Content, content, content!

Waarom reviews nog meer belangrijk zijn? Nou, voor content! Google hecht namelijk waarde aan bruikbare en unieke content. En laat reviews nu super bruikbaar en uniek zijn. Wanneer jij deze op je website laat plaatsen of inlaadt vanuit bijvoorbeeld Google heb je extra (én waardevolle!) content. Weer een extra positieve boost voor jouw webdesign. ????

4 Tips om reviews te verzamelen

Heel leuk die reviews, maar hoe verzamel je ze eigenlijk? Wij geven je graag onze tips!

1. Denk na over hoe je reviews gaat verzamelen

Voordat je reviews gaat verzamelen, moet je nadenken over de manier waarop je de reviews op jouw site wilt hebben: ga je voor intern of kies je toch voor een externe tool? Wanneer je voor het laatste kiest is het belangrijk om te kiezen voor een tool of partij die aansluit op jouw wensen. 

2. Maak het achterlaten van een review zo makkelijk mogelijk

Wanneer je mensen vraagt om een review, vraag je ze eigenlijk om een kleine gunst. Daarom is het belangrijk dat je het achterlaten van een review zo gemakkelijk mogelijk maakt.

3. Vragen

Het klinkt logisch, maar durf te vragen om een review! Dit kun je zo creatief maken als je zelf wilt. Voeg bijvoorbeeld een leuk kaartje toe in de verpakking van het product dat je verkoopt of stuur mensen een mail met de link waar ze een review achter kunnen laten. 

4. Reageer en speel in op feedback

Zorg dat je zoveel mogelijk reageert op reviews en dat je inspeelt op eventuele feedback die je krijgt. Zo benut je deze optimaal. 

Reviews verwijderen? Nee!

Waarom ook minder goede reviews belangrijk zijn voor jouw website in plaats van? Omdat ook jouw bedrijf menselijk mag zijn en dus een foutje mag maken. Uit onderzoek is dan ook gebleken dat een 4,5 rating beter werkt dan een 5 sterren rating. Gek genoeg zorgt zo’n rating voor meer vertrouwen bij mensen, zie ze dus niet als een online bedreiging. Wél belangrijk om dan proactief te reageren op een negatieve review en waar mogelijk op zoek te gaan naar een oplossing. Zo kun je dit uiteindelijk omzetten in iets positiefs.

 

Ook leuk om te lezen

Hoe lang duurt het om een website te bouwen?
Hoe een slimme faq-pagina jouw conversies kan verdubbelen
Navigatiestructuur optimaliseren: Verhoog je UX en SEO | DLogic
Moet ik een copyright notice op mijn website zetten?
Wat kost een webshop? Vanaf-prijzen voor een simpele of professionele webshop | DLogic

Gerelateerde blogs

Hoe lang duurt het om een website te bouwen?

Hoe een slimme faq-pagina jouw conversies kan verdubbelen

Navigatiestructuur optimaliseren: Verhoog je UX en SEO | DLogic

Biertje?

Neem contact op via onderstaand formulier