2 minuten leestijd

23 februari 2018

Onveilige website? Negatief keurmerk!

We schreven er al eerder over, maar we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: Google Chrome gaat binnenkort websites die hun beveiliging niet goed op orde hebben markeren als onveilig. En dat kan grote gevolgen hebben voor het aantal bezoekers van uw website of webshop.

Actief ontmoedigen
Natuurlijk weten de meeste mensen wel wat het verschil is tussen de aanduidingen HTTP en HTTPS, waarbij die laatste uiteraard de veiligheid van een website aangeeft. Maar of er ook echt door veel internetgebruikers op wordt gelet? Google Chrome, een van de grootste spelers op browsergebied, gaat vanaf juli 2018 echter actief aangegeven of een website veilig is of niet. Dit gebeurt met een waarschuwingsicoontje en de aanduiding ‘niet veilig’ of ‘onveilig’ in de adresbalk. Zo worden bezoekers ontmoedigd om onveilige websites te openen.

Betere beveiliging
Met deze expliciete waarschuwing hoopt Google dat websitebeheerders worden aangespoord hun sites en shops beter te beveiligen. Bijvoorbeeld door de gegevens die een bezoeker achterlaat op een site, zoals een wachtwoord of emailadres op een contactformulier, te versleutelen zodat deze niet onderschept kunnen worden door hackers of inlichtingendiensten. En websitebeheerders verzekeren zich er op deze manier van dat er met gegevens die worden achtergelaten niet kan worden gerommeld.

Versleuteling is key
Bij Dlogic kunnen we u helpen bij het beveiligen van uw website of webshop, zodat u geen last heeft van het negatieve keurmerk van Google Chrome en optimaal vindbaar blijft voor bezoekers en potentiële klanten. Hiervoor zijn verschillende zogeheten SSL-certificaten beschikbaar, die zorgen voor die felbegeerde S achter HTTP. In overleg bekijken we welke beveiligingsoptie voor u het beste is. Samen met onze hostingpartner myH2Oservers zorgt Dlogic vervolgens voor de versleuteling van uw site, zodat deze veilig is en betrouwbaar wordt aangemerkt.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Ook leuk om te lezen

Ontdek ons nieuwe ticketsysteem voor betere klantenservice
Branding is meer dan een logo | DLogic
Efficiëntie met API koppelingen | DLogic
Hoe online marketing jouw bedrijf kan laten groeien | DLogic
De noodzaak van server side tagging voor jouw website | DLogic

Gerelateerde blogs

Ontdek ons nieuwe ticketsysteem voor betere klantenservice

Branding is meer dan een logo | DLogic

Efficiëntie met API koppelingen | DLogic

Biertje?

Neem contact op via onderstaand formulier